top of page

חווה שינויים בחוש הטעם ובהעדפות המזון בהריון?


כתבה שלי שפורסמה באתר מומלץ ביותר לאמהות והריוניות שבדרכן להיות אמהות. האתר נקרא ima4ima.co.il

ממליצה למי שבהריון לקרוא כדי להבין את ההסבר לשינויים שחלים בגופיה ואיך ניתן להתמודד עם השינויים בצורה הבריאה ביותר בלי לפגוע בעובר המתפתח וגם לשמור עלייך אמא!

בטרימסטר הראשון מומלץ לעלות לא יותר מ0.5-2 קילו בלבד. עם זאת חלק מהנשים יעלו יותר מזה בגלל תיאבון מוגבר או בגלל אכילה שמטרתה להעביר את הבחילות וחלקן לא יעלו בכלל במשקל ואף ירדו, בגלל חוסר תיאבון, בחילות והקאות.

החל מהטרימסטר השני והשלישי מומלץ לעלות בקצב של 350-500 קלוריות בשבוע. גם כאן, אצל חלק מהנשים העלייה במשקל תהיה משמעותית יותר רק מהטרימסטר השלישי.

שאלה: האם יש סכנה לי או לעובר אם עליתי יותר מדי במשקל?

תשובה: יש להיות במעקב על המשקל ויתרה מכך, במודעות והקשבה לאכילה ולתזונה נכונה. הקלישאה "את צריכה לאכול עכשיו בשביל שניים" הופרכה כבר ממזמן, אך עדיין יש נשים שנוטות להפריז באכילה לא בריאה שלפני ההריון פחות הרשו לעצמן (יותר שוקולד, עוגיות, מאפים שמנים, פלאפל וכדומה) והסכנה היא בעלייה מעל ההמלצה מכמה סיבות:

1. סכנת האישה ללקות בסוכרת הריון או ברעלת הריון

2. התינוק עלול להיוולד גדול מדי והסיכונים בין היתר הם קושי בלידה וסיכויים גבוהים יותר ללידה בקיסרי.

3. כשעולים הרבה בהריון, מסתכנים בעודפים רבים יותר לאחר הלידה וכמובן שעודף משקל והשמנה מהווים גורמי סיכון למחלות לב, כלי דם וסוכרת סוג 2.

מצד שני, גם עלייה מועטת מדי במשקל לא מומלצת ואף מסוכנת. הסכנות הכרוכות בכך הן לידת עובר במשקל נמוך, דבר המהווה סכנה לבריאותו בטווח הארוך, סיכון למומים ולידת פגים.

בשורה התחתונה, הריון זה לא הזמן לעשות דיאטות וגם אם העלייה במשקל הינה גבוהה מההמלצות, יש להאט את קצב העלייה במשקל ע"י אכילה נכונה ומבוקרת, אך אין למנוע ולגרוע קלוריות. ניתן להעזר בדיאטנית מומחית לנשים בהריון לקבלת עזרה, מידע ומעקב על המשקל, כדי להבטיח שההריון יהיה תקין והעובר יתפתח בצורה הבריאה ביותר.


0 תגובות
bottom of page