top of page

פירות- איך אוכלים אותם בלי לעלות במשקל מכל הסוכר?

עודכן: 24 ביולי 2023



1. איכות על פני כמות.

קורה לכם שקניתם פירות בסופר והם היו חסרי טעם? מצאתם את עצמכם אומרים "הפירות של היום זה לא מה שהיה פעם"? אז אני ממליצה לכם לחפש ירקן או משלוחים אונליין איכותיים שאצלהם הפירות סופר איכותיים ושווים כל ביס. כן, יש מקומות כאלה. אולי תשלמו טיפה יותר, אבל גם ככה אמורים לאכול פירות במידה. אז אם כבר, שיהיה איכותי!

2. צלחת מאוזנת.

רוב הפירות בעלי ערך גליקמי גבוה, מה שאומר שהם מעלים במהירות את רמות הסוכר בדם ובאותה מהירות יש גם צניחה חדה של רמות הסוכר בדם, מה שמכונה "נפילת סוכר" או "נפילת אנרגיה" ותחושת חוסר שובע ממה שאכלתי ורצון לאכול עוד פרי או עוד סוכר כדי להרים את האנרגיה. כדי להמנע מאותה צניחה חדה ברמות הסוכר בדם והגברת תחושת הרעב, שלבו את הפרי עם מנת חלבון או שומן אשר מאטים את קצב ספיגת הסוכרים לדם. אפשר להכין קערה עם פרי (למשל פרוסות בננה), יוגורט חלבון ביו 1.5% שומן ו-7 שקדים או כף חמאת בוטנים טבעית. החלבון והשומן יאטו את קצב ספיגת הסוכרים שבפרי ונחוש תחושת שובע ממושכת יותר, נאכל ארוחה מאוזנת יותר שתתן תחושה נינוחה ואנרגטית יותר.

3. אכלו את הפרי השלם.

הפרי השלם מכיל מלבד סוכרים גם שפע של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וסיבים.

- כאשר אנחנו שותים את הפרי שלנו בשייק או במיץ, רוב הערכים התזונתיים שלו נאבדו בתהליך הטחינה בלהבי מתכת הבלנדר. כמו כן כדי להכין שייק או מיץ ככל הנראה נשים כמה וכמה פירות, ו/או כמה אגוזים וכל זה כבר יקפיץ לנו מאוד את הערך הקלורי של השייק. לצורך הדוגמא- כדי להכין כוס מיץ תפוזים נדרשים בין 4-6 תפוזים תלוי בגודל. בכל תפוז כ-2 כפיות סוכר מה שאומר שנשתה מיץ המכיל עד 12 כפיות סוכר!

- אם אנחנו מזמינים מיץ סחוט בבית קפה או דוכן מיצים, אז רוב הסיכויים שהוא דל סיבים תזונתיים שהוצאו מהמסחטה.

- ואם קנינו מיץ סחוט 100% טבעי מהסופר, אז מעבר לטחינה והוצאת מרבית הסיבים, הוא גם עבר פסטור, תהליך חימום שהורג את החיידקים ומאריך חיי מדף, ואין בו כמעט ויטמינים כמו ויטמין C לדוגמא.

אני אישית משוגעת על הפירות של הקיץ! ומשתדלת לאכול אותם בשלמותם ולא במיץ.

צירפתי דוגמאות לגודל מנה של הפירות, לשימושכם:




המשך קיץ צבעוני וקריר!


0 תגובות
bottom of page