top of page

האם יש פינוק קיץ מתוק פחות משמין?


אתחיל מהסוף להתחלה ואומר שכן.

בהחלט יש מאכלי קיץ מפנקים שניתן לאכול ולא "להרוס את הדיאטה", המכילים בסביבות ה-100 קלוריות, לעומת גלידות או משקאות קיץ המכילים בין 300-500 קלוריות ממש כמו ארוחה שלמה אבל לא "נספרים" ככה וגם לא נותנים את אותה תחושת שובע.

לרוב האנשים שבדיאטה או שרוצים לשמור על המשקל, אך אינם מתאמנים (שעת אימון ברמת עצימות בינונית ומעלה במינימום 4 ימים בשבוע), יהיה להם יותר קשה לשמור על המשקל ובטח שלרדת במשקל, אם מאכלים ומשקאות המכילים כמות נכבדת של קלוריות תהיה על בסיס שבועי בתפריט שלהם.

מה ההסבר לתקיעות בירידה במשקל?

כדי לרדת במשקל יש צורך לייצר גרעון קלורי במאזן היומי.

כדי להוריד 0.5 קילו שומן בשבוע, יש צורך להפחית 500 קלוריות ביום מהצריכה הקלורית היומית למנוחה ולפעילויות הבסיסיות (שינה, אכילה, ישיבה וכדומה).

למחשבון צריכת קלוריות מומלצת לחץ כאן.

אם בכל יום יהיה משהו אחר כמו אייס קפה, כמה עוגיות, גלידה, מילקשייק או פרוסת עוגה, יהיה קשה יותר לרדת במשקל או לחילופין, יהיה צורך לוותר על אוכל מזין ומשביע כדי לעמוד במכסה הקלורית. זה יכול להיות מלווה בתחושות רעב, אי שקט, וגם בצריכה נמוכה של ויטמינים ומינרלים חיוניים שקיימים באוכל מזין אך לא באייס קפה.

כמובן שישנן שלל סיבות נוספות לקושי בירידה במשקל או לתקיעות בתהליך הירידה במשקל, אותן צריך למצוא, לברר ולטפל שהן יחד עם דיאטנית קלינית המתמחה בתחום הירידה במשקל.

סיבות נוספות להאטה ואפילו לעלייה במשקל יכולות להיות בעיות הורמונליות שונות בגיל המעבר, תת פעילות של בלוטת התריס הקשורה בחילוף החומרים של הגוף, חוסר מודעות לאכילה, לכמויות, למרכיבי המזון, לתכולת מזונות שונים. כמו כן, כשישנה מעורבות של אכילה ריגשית בלתי נשלטת, הרבה יותר קשה לרדת, להתמיד בתהליך ולעמוד אל מול הפיתויים.

לכן אני מאמינה שהצעד הראשון בתהליך השינוי, הוא להכיר את עצמך ולדעת מה המגבלות שלך ואילו מטרות את רוצה להשיג.

מצורפת פה כתבה שלי ששופכת אור על המאכלים המתוקים והנפוצים בקיץ, בה אני עונה על כמה שאלות כמו האם כל המתוקים אותו הדבר מבחינה קלורית או שיש הבדל בין סורבה, פרוזן יוגורט וגלידה? מה צריך לעשות כדי להנות משפע מאכלי הקיץ ולא להרוס את השמירה על המשקל ולעוד טיפים איך לשמור על הגזרה בקיץ.


0 תגובות
bottom of page